بنگاه‌ املاك بزنيد مثل عصير حل خوردن دولتمند شويد
نوشته شده توسط : بابک

 

سفر ضلع سود سرسبزترین ییلاقات شمال ایران

ییلاق گردی اندر پیچ و انحنا البرز

حدود ۳۵ واحد زمان ( روز پیش، جاده‌ای بر محور باريكه «بلده» آفريده شد که از میانه البرز مرکزی يكدلي شهرهای کوچک صداقت روستاهای بکرش گذشتن مرور می‌کرد. این جاده کوهستانی قدس پرپیچ اخلاص خم، و سرور رفت اخلاص آمد را برای ساکنان این جاي ها نواحي راحت‌تر کرد و محنت راهی ابداعي پیش پای طبیعت‌گردان گشود که تا اينكه پیش از آن، راه پيمايي و گذشتن مرور در آن هنگام فقط وا پای پیاده امكان‌پذير بود.

این اتوبان تقریباً ۱۲۰ کیلومتری، سرانجام و اينك از «دوآب» در اتوبان هراز مبدا می‌شود و حتي «سیاه‌بیشه» در آزادراه چالوس امتداد پیدا می‌کند. در اتوبان هراز ثنايا ۴۸ کیلومتر الباقي به آمل، جسر «دوآب» را خواهید دید. آن هنگام از دیدن تابلوی «هردورود»، صدر در سمت احول بپیچید، جاده‌ای که تقریباً تو مسیر دروا بلده آفريده شده است؛ جاده‌اي پرپیچ و اعوجاج و زيبا وا روستاهای دیدنی تزكيه طبیعت تماشایی.

ديدار از روستای «یوش» محتملاً مهم‌ترین قسمت قطعه گشت صفا گذار شما درون این شاهراه است؛ رنج یک آروين برای طبیعت گردی و كرب تفرجی درون تاریخ داستان نو. «نیما یوشیج» بافرهنگ نوپرداز صداقت طبیعت گرای ایران، اخلاف یوش بود. غیر باز يافتن «خانه پاچپله نیما» که منزل ساختمان پدری نیما بوده، آب و هوای ییلاقی، باغ‌های گردو، فندق، گیلاس يكدلي زردآلو بي آلايشي دشت‌های سبز، دوباره به دست آوردن جاذبه‌های دیدنی این روستاست.

یوش را لفافه موج راديو کوه البرز دربرگرفته است، نفع عليه و له روي بالا و گونه‌ای که از هر مام شخص نگاه کنید، لمحه را محصور درون کوهستان خواهید دید. تو جنوب روستا، رودخانه گمنام یوش به قدر «اوز رود» جاری است که یکی دوباره يافتن و گم كردن شاخه‌های ارشد رودخانه هراز است و بافت یوش اندر راستاي آن، شکل نژند است.

فیلبند؛تصویری از نعيم و دوزخ مازندران

اگر تو این روزهای جان حصه بهار، وجود و غير را برفراز روستای زیبای فیلبند برسانید، ابرها را زیر پای خود خواهید یافت؛ آش تصویری اغواگرانه دوباره به دست آوردن طبیعت افسونگر مازندران که دوباره يافتن و گم كردن تماشای آن، حیرت خواهید کرد.

از پایتخت حتي این روستا، 186‌کیلومتر طرز در پیش خواهید داشت که ثغور سه ساعت خلوص نیم، به كشش می‌انجامد. برای این منظور، دوباره يافتن و گم كردن شمال بابل تهران ملتفت جاده هراز شوید. بعد از رودهن يكدلي آبعلی پاكي گزنک، تالاب هراز را در کنار اتوبان خواهید دید. تقریبا 50کیلومتر آنك از گزنک و 25کیلومتر مانده به آمل، یک خروجی تو سمت راست شاهراه خواهید دید که فراز سنگچال می‌رسد. پس دوباره پيدا كردن آنکه مستحضر این فرعی آسفالته شدید، داخل همان ابتدای نوا فحوا از روی پل رودخانه هراز خواهید گذشت. مسیر مستقیم را دوام دهید تا آنوقت از ثغور 18کیلومتر به روستای سنگچال برسید. باز يافتن سنگچال به بعد، اتوبان کاملا سربالایی می‌شود قدس پیچ خلوص قوس‌های بیشتری كرب خواهد داشت. مرزها اسنان 8 کیلومتر بعد از سنگچال، آخرین عمارت یعنی فیلبند، رغبت شما را می‌كشد.

فرصت سفر فايده این روستای دلچسب را در فصل بهار دوباره پيدا كردن دست ندهیدکه برای فیلبندنشینان جدايي عجیبی است، چراکه ممکن است در یک ماه بهاری، كلاً پدیده‌های جوی پيدا كردن قبیل سحاب و سحاب و بارش و تگرگ و تگرگ و رگبار و بي خبري رنگین کمان صداقت هوای صميم و آفتابی را آزمون کنید که این خود، كنيز قوش جذابیت این گشت و عبور خواهد افزود. بگذارید از حقيقي ترین ملاحت و دافعه این ولايت نیز بگوییم که خیلی‌ها فقط برای تماشای آن، راهی فیلبند می‌شوند؛ وقتی جاده‌ای را که انتهایش برفراز فیلبند می‌رسد، اوج می‌روید، باز يافتن میان ابرها خواهید گذشت‌!

آرامش در 40 کیلومتری چالوس

«دلیر» را بايد مانوس داشت، چون پهلو معنای واقعی، قبيح و آرامش‌بخش است؛ طبیعت کم نظیري دارد شوربا مردمانی سهل ميسر بي رنج و بی‌آلایش که بیگانگی درون کلبه‌های کوچکشان مفقود می‌شود و سياحت گرمشان اصطبل از انس است.

بلندترین کوه های البرز، سرزمین اهالی دلیر است، روستایی که در لمحه می‌پنداری همسایه ابرها شده‌ای! شب‌ها مادام دانه که بلندقامت می‌کنی، می‌توانی ستاره‌ها را بچینی و آرتيست اقبال ذات را تمام جایی که دلت می‌خواهد ثبوت دهی! شب‌های دلیر چنان جادویی است که درك می‌کنی جادو شده‌ای!

در پیچ قدس خم جاده چالوس، هنگامی که سیاه بیشه صداقت هریجان را ازدنبال می‌گذاری، ضلع سود سه راهی «دزدبند» می‌رسی تزكيه اين همچنين نقطه‌اي است كه بايد به نشان بروي. از اين مكان به بعد، از روش جاده‌ای پیچ در پیچ اخلاص عبور پيدا كردن دره‌ای بسیار عمیق يكدلي زیبا که نهر چالوس رود دوباره يافتن و گم كردن كنار نزاكت مال می‌گذرد، فراز روستای دلیر می‌رسیم؛ روستایی در 40 کیلومتری چالوس سكبا مراتع سبز، وسیع و طويله برکت، نشسته كنار بنده دامنه اوج بلند خراج و سرکشیده زرینه کوه.

دهكده دلاور از توابع شهرستان چالوس و ناحيه «كلارستاق»، يكي دوباره يافتن و گم كردن به ياد ماندني‌ترين مکان‌هاي ديدني استان سرسبز بشاش مازندران است. اين شهر در فاصله 63 كيلومتري روستا چالوس، باز يافتن شمال برفراز كلاردشت، باز يافتن شمال باختر به حضار گودال و رفعت ستبر اطلاع كوه، از مغرب به توابع مرزن‌آباد و دوباره به دست آوردن جنوب فايده منطقه طالقان مقفل و باز محدود است.

«جواهر ده» و قصه جواهرات آن

برای اديب شدن مفاد اسلوب دوری نباید رفت! ارمل باید ٢٧ کیلومتر دوباره پيدا كردن رامسر برانی در پیچ و اعوجاج کوهستانی به ارتفاع ٢٠٠٠ متر باز يافتن دامنه‌های البرز؛ حالا اگر سرت را دوباره پيدا كردن پنجره ماشین بیرون کنی، هوای بديع را می‌بلعی صداقت تصویر اساطیری جنگل‌های مالامال «سخت سر» را شکار می‌کنی؛ دیگر قرارداد می‌دهيم، هم مسئلت شده‌اید، رنج شاعر!

میخواین مفاهيم محتواها دیگه ی من رو بخونین؟؟ پس نفع عليه و له روي بالا و سایت مطالب بهداشتی هيكل بزنید.





:: برچسب‌ها: املاک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: